top of page

רפלקסולוגיה יכולה לסייע בטיפול בכאב כרוני

כאב יכול לנבוע ממגוון רחב של מחלות, בעיות פיזיות ורגשיות. כאב ממושך עלול להשפיע על כל אורך החיים שלנו, על יכולת התפקוד המשפחתי, האישי, המקצועי וכמובן על שמחת החיים שלנו.



חשוב להבין כי הכאב הוא סימפטום ולא מחלה. כאב הוא מנגנון של הגוף המודיע לנו כי משהו בגוף יצא מאיזון ודורש את התייחסותנו. חשוב לאתר את הגורם לכאב שכן טיפול סימפטומטי יכול לסייע לתקופה קצרה וכל עוד הבעיה לא טופלה הכאב יחזור. יחד עם זאת ישנן מחלות או סנדרומים שלהן אין הסבר ממשי כגון פיברומיאלגיה, אבל עדיין מניסיוני אני רואה כי אורך חיים, מתח, חרדה ומחלות נוספות גורמות להופעת הכאב.


הרפלקסולוגיה הינה שיטת טיפול עתיקה המוזכרת בכתבים מצריים מלפני כ 4000 שנה ומאבחנת ומטפלת בבעיות שונות באמצעות כפות הרגליים. מתוך הבנה כי כל מצב רפואי ונפשי משתקף בכפות הרגליים, ניתן לאבחן ולטפל במגוון בעיות כגון כאבי גב, בעיות עד שדרה, בעיות עיכול, בעיות שינה ומתח, בעיות הורמונאליות שונות וכו.


ה"בונוס" האמיתי מבחינתי הוא היכולת לאבחן ולשפר דפוסי התנהגות ודרכי התמודדות עם חוויות החיים המביאות אותנו למצבי חוסר איזון הגורמים מחלות, כאבים, קשיים רגשיים והתנהגותיים. יכולת החיבור בין המחלה להקשר הסיבתי הרגשי משפר פלאים את ההחלמה!


האבחון הרפלקסולוגי בכפות הרגליים מאפשר לאתר גורמים פיזיים, רגשיים והתנהגותיים המשפיעים על היווצרות הכאב וטיפול נכון יכול לסייע רבות. בטיפול הרפלקסולוגי נתמקד הן בגורם והן בסימפטום. למשל אם מטופלת סובלת ממיגרנות המחמירות לקראת המחזור, נטפל הן באיזון ההורמונאלי והן בסימפטום, כלומר בראש.


הטיפול מאפשר גישה בטוחה לאזורי ההשתקפות של איבר פגוע בכפות הרגליים. למשל אם מטופל מתלונן על כאבי צוואר ואפילו הקרנות נלוות לאזור הידיים כתוצאה מפריצת דיסק, אנו יכולים לטפל בחוליות הפגועות ובדלקת האופיינית וכמובן בכאב באזור החוליות המופיע בכפות הרגליים על פני בסיס הבוהן הגדולה, ללא סכנה של מגע לא מיומן בחוליות הצוואר עצמן!


חשוב לציין כי הטיפול ברפלקסולוגיה יכול לסייע להעמקת הנשימה ולהפגת המתח הנלווה לכאב וכן יכול לשפר את איכות השינה המופרעת במחלות כאב ממושכות.


לסיום ובקצרה, הזכרתי דפוסי התנהגות וברשותכם אתן דוגמה אמיתית מהקליניקה הטיפולית:

לפני כמה חודשים פנתה אלי מטופלת הסובלת מכאבי גב עליון, כאבי שכמות וכתפיים. החסימות או הסימנים בכפות הרגליים הראו נטייה של המטופלת לקחת הרבה אחריות ולהעמיס על עצמה. בשיחה המטופלת תארה את עצמה כפרפקציוניסטית, תכונה שהיא מאוד אוהבת וגם זוכה להערכה רבה במקום העבודה שלה בה היא משמשת כמנהלת מחלקה גדולה. העניין הוא כי סימנים נוספים שונים בכפות הרגליים הראו שיש לה קושי לסמוך על אנשים ולכן נוטה לקחת את כל העומס עליה כאשר בפועל יש לה עובדים רבים היכולים ואפילו אמורים לבצע משימות אותן היא מעדיפה לקחת על עצמה. ההכרה בדפוס ההתנהגות והעבודה עליו אפשרו למטופלת לדעת מתי וכיצד ניתן לתת אמון באנשים אחרים ומתי נכון להוריד מעל עצמה את העומס. כמובן שהמטופלת שמרה לעצמה את הזכות המקצועית לביקורת סופית של תהליכי העבודה, אבל הירידה בעומס נתנה תוצאות יפות ברמת המתח שהיה נלווה לעבודתה וכמובן הקלה ניכרת בכאבי הגב והשכמות.

60 צפיות0 תגובות
bottom of page