top of page

מדוע חשוב שנדע לקרוא בעצמנו את בדיקות המעבדה שלנו

עודכן: 28 בינו׳ 2023

כמטפל ברפואה משלימה אני מעריך מאוד את התרומה שיכולה להיות לקריאה נכונה של בדיקות הדם. שילוב של ישן וחדש, של אסכולות בנות מאות ואפילו אלפי שנים עם טכנולוגיה רפואית מודרנית. אותי מעניין כיצד נרתום את היתרון של שני העולמות לטובת המטופל.





בניוזלטר זה אני רוצה להתמקד דווקא בקהל הרחב, בכל אלה המגיעים לרופא וסמוכים שקיבלו תשובות המתאימות למצבם.

ראשית אני רוצה להסביר שרופא המשפחה מקבל עשרות מטופלים בחודש, רואה בממוצע מטופל כל 10 דקות ועובר על עשרות בדיקות דם בחודש ולכן קיים קושי לראות את הבדיקות בצורה מקיפה ויסודית מתוך ראיה מערכתית.

 

נושא שני הוא טווח ערכי הבדיקות שלעתים רחב מידי ולכן אינו מספק תמונה אמיתית על מצבו של המטופל. מעבר לכך חיבור של הרפואה הפונקציונלית והטבעית לרפואה המערבית יכולים לתת הבנה רחבה יותר מתוך הידע שהצטבר על ההקשרים השונים בין בדיקות הדם השונות.


 

במקום להרבות במילים אני רוצה לשתף אתכם בתיאור מקרה מהקליניקה.

מטופלת צעירה הגיעה אלי עם תלונה של ירידה בתחושות בצד השמאלי של הגוף. המטופלת סיפרה לי כי בהתחלה הבחינה בירידה בתחושה בבוהן הרגל ובהדרגה חוסר התחושה התפשט והתקדם במעלה הגוף. במשך כחודשיים שלושה הבעיה החמירה עד כדי כך שהירידה בתחושה הורגשה במעלה הגב ואפילו הגיעה עד לצד הימני של הפנים. המטופלת עברה בדיקות דם ובשלב בו חוסר התחושה היה עדיין תחת אזור המותניים היא עברה בדיקת MRI של עמוד השדרה ובדיקות נוספות. לסיכום נאמר לה שהכול תקין.

כשעברתי על הבדיקות ראיתי חוסרים גדולים מאוד בוויטמין B 12. הסקאלה בבדיקות הדם בקופת החולים שלה הוא 170-712 ותוצאת הבדיקה הראתה 177 ועברה כתקינה מאחר ולא סומנה ע"י האתר בצבע אדום. לדעתי הערך הזה הוא מאוד נמוך ובהחלט יכול להיות קשור לבעיה העצבית ממנה סובלת המטופלת שכן וויטמיני B קריטיים לתפקוד תקין של מערכת העצבים וההולכה העצבית בגוף. מעבר לכך המטופלת דווחה על כך שהיא נמצאת בתקופה עמוסה ומתוחה מאוד ושהיא שמה לב שמצבה מחמיר בימים מתוחים במיוחד. וויטמיני B קריטיים ליכולת הגוף להתמודד עם מתח כך שגם לזה יש חשיבות רבה עבור המקרה הספציפי של המטופלת! לכן ישנה חשיבות רבה להשלמת החוסרים בוויטמינים. כמובן שנותר לברר מדוע קיים החוסר, האם היא אינה צורכת מספיק מזון המכיל את וויטמיני ה B או האם קיימת בעיית ספיגה ועוד.

מעבר לזה ראיתי בבדיקות רמות נמוכות של אוראה וחלבון (חוסרים שהגיעו מתזונה לא מספקת) וגם חומרים אלו חשובים לבניה ולתפקוד תקין של מערכת העצבים.

בטיפול התמקדנו בנושא השלמת החוסרים והתאמות התזונה במקביל לעבודה נקודתית על גורמי המתח. מצבה של המטופלת התחיל להשתפר באופן מהיר מאוד ותוך 3 שבועות חזרה התחושה בגוף כמעט במלואה!

מתיאור מקרה זה אנחנו יכולים לראות איך הבנה די פשוטה של קריאת בדיקות המעבדה יכולה לתרום לנו להבנת מצבנו גם כאשר לכאורה הכול נראה תקין. זהו תיאור מקרה אחד מיני רבים בהם אני נתקל בקליניקה.


 

לרגל פתיחת השנה ורק לשבועיים הקרובים אני מציע לכם את קורס בדיקות המעבדה המוקלט שלי במחיר של 1000 שקלים במקום 1800!


הקורס מורכב מ 10 שיעורים עם יתר מ 50 סרטונים המלווים במצגת, ראיה מערכתית של הבדיקות, תיאורי מקרה והצעות לפתרונות בתזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון.

רכשו את הקורס בקישור הבא וקחו אחריות על מצבכם.





בברכה

שלומי סמלסון 0522710345

73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page