top of page

מניעת מחלות חורף באמצעות ארומתרפיה וצמחי מרפא

החורף כבר הגיע ואנחנו כבר חודש בתוך מעגל השפעת.

מומלץ להתחיל טיפול מניעתי לקטנטנים ואנשים רגישים יותר הנוטים לחלות, כחודש לפני תחילת החורף.



נתחיל תחילה בצמחי מרפא: לצורך זה נוכל להשתמש במיצוי של צמח ה"אסטרגלוס" Astragalus membranacus – , שורש המשמש ברפואת הצמחים הסינית מאות שנים ומשמש לחיזוק מערכת החיסון, תשישות וזיהומים חוזרים. הצמח עדין ומתאים לשימוש לתקופות זמן ממושכות וכן לשימוש בילדים. ובכל זאת אם כבר אנחנו בשלב המחלות, נוכל לשבור מעגל זה בטיפול צמחי, ארומתרפי.

לצמח ה"אסטרגלוס" הפועל בזמן השפעת כאנטי ויראלי, נוסיף למשך כשבוע שימוש ב"אכינצאה", צמח המחזק משמעותית את מערכת החיסון ונוגד זיהומים המתאים לטיפול המחלות אקוטיות, עכשוויות. נוכל להוסיף לתערובת צמחים ספציפיים לליחה ולשיעול כגון "פרחי הסמבוק השחור".

לארומתרפיה ולשימוש בשמנים אתרים יש מקום נרחב בטיפול ובמניעת מחלות החורף. נידוף שמנים אתרים של אקליפטוס ולבנדר בחדר הילדים יעניק חיטוי מצוין לאוויר ולדרכי הנשימה שלנו וכן ישמשו להוצאת ליחה ושיפר השינה בשעות הלילה. נוכל לטפטף את השמנים האתרים ישירות על ממחטה ונניח בחדר, השמנים האתרים הינם נדיפים ויעשו את שלהם. למרות המקובל, אני לא ממליץ על שימוש במבער שמנים מאחר וחימום השמנים האתרים משנה את הרכבם ואם חלילה נגמרים המים במבער, האדים העולים ממנו מגרים ורעילים למערכת הנשימה. לעינינו, נבחר ב 2 טיפות שמן אתרי של אקליפטוס רדיאטה ושלוש טיפות של לבנדר צרפתי איכותי המשרה שינה.

למשקיעים ניתן לשלב עיסוי אזור בית החזה והגב העליון של הילד בתערובת שמנים פעמיים ביום למשך מספר דקות בזמן מחלה ועיסוי יחיד ביום למניעה וחיזוק הגוף. תערובת יעילה לתינוקות עד גיל שנה תכיל 50 מ"ל שמן שומשום או שקדים למי שלא אוהב את ריח השומשום, 3 טיפות שמן אתרי של הדס, 2 טיפות קימל, 2 טיפות קמומיל רומאי ושלוש טיפות לבנדר.נכניס את החומרים לבקבוק זכוכית, נערבב מספר דקות ונשמור המקום חשוך עד לשימוש. לילדים גדולים יותר נכפיל את כמות השמנים האתרים בתערובת.

מומלץ להתייעץ בבעל מקצוע לפני שימוש בצמחי מרפא ושמנים אתרים! הרבה בריאות,

שלומי

27 צפיות0 תגובות
bottom of page