top of page

טיפול רפלקסולוגי בפריצת דיסק

פריצת דיסק הוא מצב בו החומר דמוי הג'ל (סחוס) הנמצא בין חוליות עמוד השדרה ומונע מהחוליות להתחכך זו בזו, פורץ ממקומו ולוחץ על חוט השדרה. כל מי שחווה פריצת דיסק יודע עד כמה הדבר כואב.



הכאב נובע מהלחץ הנוצר על חוט השדרה וגורם לכאב מקומי בגב ואף לכאבים המקרנים לאיברים שונים כגון הידיים או הרגליים, תלוי במיקום החוליה הפגועה בעמוד השדרה. מצב של פריצת דיסק הינו מצב רגיש הדורש התערבות של בעל מקצוע מומחה ואסור להפעיל לחץ פיזי על החוליה! רוב המעסים לא באמת הוכשרו לטפל בפריצת דיסק וטיפול לא נכון עלול לגרום להחמרת הנזק.

הטיפול בפריצת דיסק באמצעות הרפלקסולוגיה בטוח לחלוטין שכן הטיפול כולו מבוצע בכפות הרגליים.

הרפלקסולוגיה מאבחנת ומטפלת במחלות וכאבים שונים מתוך תפיסה שכל איברי הגוף משתקפים וממוקמים בכפות הרגליים. חוליות עמוד השדרה משתקפות במלואן בכף הרגל בחלק הפנימי מהבוהן ועד לעקב. מעבר בלחץ מתון על אזור החוליה הפגועה בכף הרגל מעודד ריפוי והפגת כאב בגב. נוכל במקביל לעבוד למשל על מיקום הידיים בכפות הרגליים אם מדובר בפריצת דיסק בחוליות הצוואר הגורמת לכאבים או נימול בידיים. במקרה דלקת מקומית באזור החוליה, מצב הנפוץ מידי פעם ומחמיר את תופעות הכאב, מטפלים ברפלקסולוגיה באמצעות המערכת ההורמונאלית המעודדת הפרשת קורטיזול, הורמון אנטי דלקתי טבעי המקביל בשימושו לסטרואידים הניתנים בזריקה על ידי הרופאים.


כמה מילים על ההיבט ההוליסטי של פריצת דיסק:

רפלקסולוגיה, כמו תורות אבחון אחרות קושרת בין הגוף והנפש ומספרת לנו מה הקשר בין מחלה כל שהיא ממנה אנו סובלים להתנהלות ולאופי המטופל. מבחינת תורת ה"גוף נפש" עמוד השדרה מדבר על יכולת העמידה הזקופה שלנו ועל הנוכחות שלו בחיים. האם אנו עומדים איתנים (אך גם גמישים) מול חיי היום יום והאנשים הסובבים אותנו. מצב של פריצת דיסק נובע מקושי מסוים בעמידה שלנו מול הסביבה ובנטייה מסוימת להעמיס יותר מידי על עצמנו. מעניין לראות כי אנשים הסובלים מפריצת דיסק נוטים לעיתים להיות מעט נוקשים יותר מאחרים כלפי הסביבה ובעיקר כלפי עצמם ונוטים להתעלם מיכולותיהם ואף דוחקים בעצמם יתר על המידה. הבנה של המנגנון התנהגותי שלנו תמנע החמרה בפגיעה שנוצרה ובעיקר תמנע היווצרות פריצות דיסק נוספות. הטיפול ברפלקסולוגיה מטפל בבעיה האקוטית של פריצת הדיסק אך גם מלמד את המטופל להיות רך יותר וזורם כלפי עצמו וכלפי החיים.

64 צפיות0 תגובות
bottom of page