top of page

ווריקוצלה כגורם לבעיות פריון בגברים והטיפול בצמחי מרפא

עודכן: 6 במאי 2022

ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לבעיות חוסר פריון בגברים ואחת מהן היא הווריקוצלה.

וריקוצלה הינה תופעה של התרחבות וגודש של ורידי האשך. התופעה פוגעת בהתנקזות הדם מן האשכים ואף גורמת לחסימה בזרימת הדם אליהם. וריקוצלה קיימת בשכיחות של 20% – 40% מהלוקים באי פריון, בדרגות חומרה שונות. נמצא כי מצב זה תורם לפגיעה בפוריות הגבר כאשר החסימה בווריד האשך גורמת באופן עקיף להתחממות יתר של האשכים ולפגיעה באיכות הזרע. התופעה עלולה לגרום גם לחוסר יכולת לפלוט זרע.




נהוג היה לחשוב כי כאשר הסיבה לפגיעה בזרע היא ווריד מורחב, קשירת הווריד בניתוח או חסימתו בהזרקה (בצנתור בעזרת רנטגן) עשויים לשפר את איכות הזרע.

בשנות התשעים התרבו המחקרים המצביעים על כך שהטיפול בקשירת או חסימת וריד האשך אינה תורמת משמעותית כמו שחשבו בעבר לשיפור הזרע או כושר ההפריה שלו. בפועל נצפו מקרים של הריונות לאחר קשירת הוריד אולם קיימים גם מקרים של הריונות ספונטניים ללא קשירת הוריד או טיפול בבעיה.

לסיכום:

כיום אין מחלוקת, שבמקרים של זרע ירוד מאד אין כל הוכחה לתועלת שבניתוח לקשירת ווריד האשך.


לרפואת צמחי המרפא יש טיפול מסוים בבעיה ובבסיסו מתמקד הטיפול בצמחי מרפא המאזנים את המערכת ההורמונלית הגברית וכן בצמחים המיועדים לטיפול בבעיות של כלי דם כגון דליות – ורידים בולטים וכואבים ברגליים.

צמחי מרפא אפשריים:


עצבונית החורש - Ruscus aculeatus

צמח הגדל באזור אגן הים התיכון ומשמש בעיקר לטיפול בוורידים בולטים, מודלקים וכואבים ברגליים וכן לטיפול פנימי וחיצוני בטחורים.

דקל ננסי - Serenoa

צמח נפוץ בטיפול בבעיות חוסר איזון של מהערכת ההורמונלית הגברית, ספירת זרע נמוכה ואף דלקת בבלוטת הערמונית. המצח מחטא את דרכי השתן ונוגד דלקת.

אכילאה אלף העלה - Achillea millefolium

צמח המותווה לטיפול בדליות – ורידי רגליים תפוחים, לזיהומים ודלקות במערכת הרבייה ומחזק את כלי הדם.





0 צפיות0 תגובות
bottom of page