top of page

מתכון להכנת סבון מוצק טבעי

במתכון הבא נלמד להכין בקלות סבון ומוצק 100% טבעי ללא דטרגנטים כדוגמת SLS.



החומרים הדרושים

פאזה מימית: 115 גרם סודה קאוסטית, 320 מ"ל מים מזוקקים.

פאזה שומנית: 300 גרםשמן דקלים: שומני מאוד, עשיר בויטמין A שמצויין לטיפול בעור יבש, יוצר קצף קרמי טבעי עדין ויעזור לשמור על לחות העור. 300 גרםשמן קוקוס: מקציף, סופח רעלים וליכלוך, מעט מייבש באופיו. 250 מ"ל שמן צמחי: חמניות, זית, שקדים…בהתאם לתכונות הרצויות. לטעמי רצוי להשתמש בשמן זית.

"פאזת משחק": כוללת כ 60 גרם שמנים איכותיים יותר כגון שמן קלנדולה או שמנת מתוקה המוסיפה לחות לסבון. מוסיפים 10-30 מ"ל ויטמין E ו 15 מ"ל אתרי של לבנדר.


אופן ההכנה

כללי זהירות: סודה קאוסטית הינה חומר צורב ומסוכן! יש לעבוד עם כפפות, שרוולים ארוכים ומשקפי מגן. יש להחזיק למקרי חירום של צריבה חומץ לנטרול, חובה למזוג את הסודה קאוסטית למים ולא להיפך.


1. שמים בקערה חסינת חום את המים המזוקקים ומוסיפים בהדרגה את הסודה קאוסטית תוך ערבוב. התערובת מגיעה למעל 100 מעלות- מסוכנת : צורבת את העור לכן נעבוד כל הזמן עם כפפות ושרוולים ארוכים. יש להניח קרש מתחת לקערה. אדי התערובת רעילים לכן נעבוד במקום מאוורר. אל דאגה! הסודה קאוסטית מתנדפת לאחר כחודש ימים והסבון בטוח לשימוש!

2. ממיסים בסיר כפול את שמני הקוקוס והדקל ומוסיפים להם בהדרגה את השמנים הנוזליים.

3. מניחים כל קערה עם פאזה משלה בסיר כפול. מביאים את שתי הפאזות לטמפרטורה של 35 – 39 מעלות , מוזגים בהדרגה את הפאזה המימית לשומנית תוך כדי ערבול בבלדר ידני. מערבלים את הפאזות עד שנוצרים "שבילים" בתערובת (כמו בפודינג).

4. מוסיפים את פאזת המשחק ומערבבים שוב. הסבון מתקשה מהר לכן יש להכין מראש את פאזת המשחק.

5. את התערובת מוזגים לתבניות סיליקון או פלסטיק קשיח עמיד בחום.

6. מכסים את התערובת בניילון נצמד ושמיכות לקירור איטי למשך יומיים, שלושה.

7. לאחר מספר ימים נבדוק שלא צפים נוזלים על הסבון, נוציא את הסבון מהתבנית ונניח את פיסות הסבון ליבוש על מחצלת מאווררת ומידי יום נהפוך את הסבון לצידו האחר לייבוש אחיד. הסבון מתכווץ מעט בתהליך הייבוש. תהליך ההתייבשות לוקח כארבע עד חמישה שבועות ואז הסבון בטוח לשימוש.


מתכון לדוגמא לסבון לעור מגורה

280 גרם שמן דקלים, 280 גרם שמן קוקוס, 100 גרם חמאת שיאה, 150 מ"ל שמן שקדים, 100 מ"ל שמן זית

"פאזת משחק": 50 מ"ל שמן קלנדולה, 50 מ"ל שמנת מתוקה

320 מ"ל חליטה של לבנדר,120 גרם סודה קאוסטית

25 מ"ל ויטמין e

שמנים אתריים: 2 מ"ל פלמה רוזה, 8 מ"ל לבנדר, 3 מ"ל גרניום.

בהצלחה!

762 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page