top of page

בחירה נכונה של שמנים אתרים

כארומתרפיסט ומרצה לארומתרפיה אני מוצא כי יש חשיבות עליונה לאיכות ולמקור השמנים האתרים. חשוב להבין כי שמן אתרי אורגני שונה בהרכבו ובאיכותו משמנים אתרים שאינם אורגנים ומחירם בשוק העולמי שונה בהתאם!



במרכז שלנו ובמוצרינו אנו משתמשים אך ורק בשמנים אתרים אורגנים איכותיים ברמה טיפולית בלבד!


חשוב לזכור כי ישנו יצור עולמי נרחב של שמנים אתרים לצורכי תעשיית הבושם והשמנים האתרים המיוצרים למטרה זו שונים לחלוטין בהרכבם בכימי מהשמנים האתריים המשמשים לארומתרפיה טיפולית ולקוסמטיקה טבעית. השמנים המיוצרים לתעשיית הבשמים חסרים מרכיבים רבים ומכילים בעיקר מרכיבים ריחניים.


נתן דוגמה חשובה לאיכות, הרכב וסיבה למחיר השונה של שמן אתרי סנדלווד – Sandalwood בין ספקי השמנים האתריים השונים.

היצור הנרחב של השמן האתרי סנדלווד והצריכה העולמית הגוברת בשנים האחרונות בתעשיית הבשמים גרמו להכחדה של יערות עץ הסנדלווד אשר במזרח הודו (שם שימשו השמן האתרי ואבקת העץ לצורכי רפואה, מדיטציה ובישום). בעקבות זה הממשלה ההודית הגבילה נחרצות את כריתת עצי הסנדלווד (רק עץ סנדלווד בן 30 שנה ומעלה יכול להפיק שמן אתרי איכותי ומחייב כרתתו המלאה של העץ!) והמחיר העולמי עלה בצורה קיצונית. שמן הסנדלווד משמש בתעשיית הבשמים לצורך קיבוע ריחות נדיפים יותר בבושם וכמובן לבישום.


סוגי הסנדלווד


סנדלווד אלבום Santalum album: זהו זן הסנדלווד המקורי, האיכותי והיקר מכולם. הסנדלווד הזה מכיל קרוב ל 90% של חומרים פעילים בשם alpha santalolו- beta santalol. חשוב לציין כי אלו הם חומרים אנטי סרטניים לעור ואנטי דלקתיים חזקים ונדירים.


סנדלווד ספיקטום Santalum spicatum: עכב המחסור העולמי והעליה התלולה במחירי הסנדלווד החלה אוסטרליה לייצר זן נוסף של שמן הסנדלווד הנקרא סנדלווד ספיקטום והוא בעל ריח דומה לשמן המקורי, משמש נרחבות בתעשיית הבשמים כמקבע ריחות, זול משמעותית מאחיו וחלש משמעותית בהרכבו הכימי ובתכונותיו הרפואיות! שמן זה מכיל סה"כ כ 25%! של החומרים הפעילים החשובים alpha santalol ו- beta santalol. כאמור זהו זן זול משמעותית וספקי שמנים אתרים רבים סוחרים ומוכרים אותו תחת השם סנדלווד (ללא כל פרטים נלווים) או פשוט כסנדלווד אלבום המקורי.


סנדלווד Santalum austrocaledonium Pacific/Vanuatu Island


שמן הסנדלווד הזה (הנמכר אצלנו בצורתו האורגנית באתר ומשמש כאן את המרכז לקוסמטיקה טבעית) מקורו באזור קלדוניה או איי ונוט ומכיל כ 60%!! של alpha santalol ו- beta santalol. כאמור חומרים אלו הם חשובים ביותר בטיפול בעיות עור, החל מסרטן העור ועד אקזמות, דלקות עור, עור אלרגני ובוגר ועוד. מחירו של השמן יקר יחסית ולכן אינו משמש בתעשיית הבשמים אלא בשימוש רפואי בארומתרפיה טיפולית ואצלנו בכל הקשור למוצרי הקוסמטיקה הטבעית ולקורסים להכנת קוסמטיקה טבעית.


סנדלווד מערב הודי (Amyrisbalsamifera)


סוג זה אינו שייך כלל למשפחת הסנדלווד ולצערי נמכר גם הוא תחת השמן סנדלווד ללא כל פרטים נוספים. זן זה זול משמעותית ומשמש בעיקר לתעשיית הריח. לשמן יש ריח דומה משהו לסנדלווד והינו קל לזיהוי מאחר והינו בעל מרקם צמיגי ובקושי נוזל דרך פיפטה רגילה של בקבוקון שמן אתרי.


לסיכום


זה לא מספיק לחפש שמן מסויים אלא חשוב להבין אם יש לו מספר זנים בעלי תכונות שונות ומחירים שונים כגון הלקריסיום, אקליפטוסים, בזיליקום ואפילו לשמן הלבנדר שמצויין בכל מקום כשמן בטוח ואידאלי לילדים ותינוקות. קיימים מספר זנים לאותו הלבנדר אנגוסטיפוליה וישנם שמנים מסויימים שאינם בטוחים לשימוש בתינוקות כלל.

94 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page