top of page
בקבוק פרחי בארך עם עלי כותרת מסביב

 טיפול בפרחי באך 

   ערכת פרחי הבאך מורכבת מ 38 תמציות צמחים   

  המתאימות לטיפול במצבים רגשיים ופיזיים שונים  

פרחי באך הינן תמציות אנרגטיות של צמחים כאשר בפועל אין חומרים פעילים בתמצית למעט הפוטנציאל האנרגטי של הצמח.

את שיטת הטיפול פיתח ד"ר אדוארד באך, רופא והומיאופת, לפני קרוב למאה שנים.
תמציות "פרחי הבאך" המקוריות עדיין מיוצרות במקום עבודתו המקורי של ד"ר באך באנגליה תחת השגחה קפדנית על תהליכי היצור המקוריים.


ערכת פרחי הבאך מורכבת מ 38 תמציות צמחים המתאימות לטיפול במצבים רגשיים ופיזיים שונים.  בבסיס השיטה חשוב לציין כי הטיפול מתמקד במצבו הרגשי של המטופל, בדפוסי החיים, ההרגלים, הפחדים ושאר ההתנהגויות ומצבי הרוח שונים המפרים את האיזון העדין שבין הגוף לנפש.


כמובן שהטיפול לא בא להחליף טיפול פסיכולוגי מקצועי אלא לשמש כתמיכה באורח חיים מאוזן ורגוע תוך מיצוי היכולות והפוטנציאל של כל אדם.

 

תמציות פרחי הבאך שייכות לתחום של "רפואת תדרים" הגורס כי לכל כאב ולכל רגש וקושי יש תדר אנרגטי משלו אותו ניתן לתקן ולשפר בהתאמת צמח בעל תדר אנרגטי דומה או משלים. רפואת התדרים גורסת כי לכל יצור חי באשר הוא ואף לקריסטלים יש תדר משלהם בדיוק כפי שלכל אדם יש תדר משלו.


במהלך הפגישה, בהתאמה אישית ובתהליך הדרגתי אני מסייע למטופל להגיע למיצוי ומימוש רצונותיו האישיים.


במהלך המפגשים אני לומד להכיר את המטופל, את המקומות החזקים שלו ואת הבעיות בהן הוא נתקל ומתאים לו תערובת אישית המסייעת להתקדמותו ולמיצוי הפוטנציאל המולד שלו.
באמצעות פרחי באך ניתן לטפל בנושאים רגשיים כגון חוסר ביטחון, חרדת קהל, פחדים, סיוטי לילה, רגשות אשם וכו וכמובן בנושאים פיזיים המשולבים בקושי רגשי כגון אסטמה, אטופיק דרמטיטיס, מעי רגיז, כאבים ועוד.


הטיפול בפרחי באך מתאים לכל הגילאים ובכל שלב של מחלה פיזית או רגשי או התנהגותי ויכול ללוות כל תהליך או כלי טיפולי אחר. 


אישית אני מוצא את עצמי מתאים פרחי באך בקליניקה למטופלים שבמקור פנו לטיפול במחלה או כאב כלשהו, כאשר התוספת של הטיפול בפרחי הבאך מיועדת להקלה על ההתמודדות הרגשית היום יומית עם הבעיה.


טיפול בילדים: הטיפול באמצעות תמציות פרחי באך עובד נפלאות על ילדים בנושאי חיזוק הביטחון העצמי, קשיים במעבר מהגן לכיתה, סיוטי לילה, בעיות חברתיות שונות, קשיים רגשיים העולים מבעיות קשב וריכוז ועוד.
 

Milk and Flower Bath

הטיפול בפרחי באך קרוב מאוד לליבי ותפיסתי היא שאין להפריד בטיפול בין הגוף והנפש. לאחר שטיפלתי באין ספור מטופלים במהלך השנים המשכתי ולימדתי קורסים בפרחי באך במכללת מדיסין בנתניה בכדי להכשיר מטפלים מוכשרים חדשים בתחום המרתק הזה.

מתלבטים האם רפלקסולוגיה היא הטיפול המתאים לכם?

צרו קשר לשיחת ייעוץ ראשונית חינם

bottom of page